Nieuws over het NK

Volgende week, in het weekend van 28-29 januari, wordt de tweede helft van het NK gespeeld in HubSpot Leiden*. Na enkele verrassende uitslagen in het eerste weekend, waar topfavorieten Rob van Zeijst en Merlijn Kuin al tegen verliespartijen aanliepen, is het superspannend in de tweede helft.

Wil je het live meemaken, met commentaar van een sterke speler, en daarnaast ngo wat potjes go spelen? Dat kan! We organiseren in het tweede weekend naast het NK nog een aantal evenementen. Er is een toernooi waar je zelf kunt spelen, Michiel Tel (5d) zal de partijen van het NK voor publiek analyseren, en er is aan het eind van het weekend een nieuwjaarsborrel van de bond.

Het bijtoernooi zal gespeeld worden met 40 minuten bedenktijd gevolgd door 20 seconden per zet byoyomi. Er zijn zowel op zaterdag als op zondag twee ronden. Tussen de ronden kun je aanschuiven voor live commentaar op het NK van Michiel Tel (5e dan). Michiel volgt momenteel in Korea aan de Myongji Universiteit de Baduk (Go) Studies opleiding.

Aan het eind van het weekend biedt de gobond al haar leden een drankje aan om het nieuwe jaar te vieren, en tijdens die borrel zullen ook de prijzen voor het NK Algemeen en NK Dames worden uitgereikt.

Schema:

17:30 Nieuwjaarsborrel van de NGoB
18:00 Prijsuitreiking
18:30 Sluiting

*Al deze evenementen vinden plaats in Hubspot, Langegracht 70 in Leiden. Hubspot is een in oktober 2016 geopend centrum voor ondernemerschap en innovatie, op initiatief van de Gemeente, Universiteit, en Hogeschool Leiden. De locatie ligt op ongeveer 10 minuten lopen vanaf Leiden Centraal, en in Hubspot is een café/kantine waar de hele dag koffie, thee, en soep, broodjes, en snacks te koop zijn. Voor meer informatie, zie https://hubspotleiden.nl/nl.